Nigeria. Największa gospodarka Afryki chce przyciągnąć zagranicznych partnerów handlowych. Polacy upatrują w tym szansę Czytaj

Rozpoznawanie oszustwa

  • Wróć na stronę główną Bloga
  • Analizy walutowe
    Analizy walutowe|Blog
    Analizy walutowe|Blog|Rynki walutowe
    Analizy walutowe|Rynki walutowe
    Analizy walutowe|Rynki walutowe|Wiadomości
    Analizy walutowe|Wiadomości
    Analizy walutowe|Wiadomości|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Analizy walutowe|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Blog
    Blog|Rynki walutowe
    Blog|Wiadomości
    Eventy
    Fraud
    Prasa i media
    Rynki walutowe
    Rynki walutowe|Wiadomości
    Rynki walutowe|Wiadomości|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Rynki walutowe|Współpraca z Ebury|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Rynki walutowe|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Wiadomości
    Wiadomości|Współpraca z Ebury
    Wiadomości|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Współpraca z Ebury
    Współpraca z Ebury|Zarządzanie ryzykiem kursowym
    Zarządzanie ryzykiem kursowym
  • Latest

20 października 2020

Autor
Iga Makhankova

Marketing Executive Ebury Polska

W Ebury nadal zauważamy, że Klienci padają ofiarą oszustw. Ponieważ oszustwa mogą być trudne do rozpoznania, chcemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zwiększyć świadomość i zapewnić bezpieczeństwo naszym Klientom.

Koronawirus

Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z oszustw, które w tej chwili wciąż są obecne z powodu pandemii koronawirusa. Oszustwa, na które należy zwrócić uwagę, obejmują:

  • reklamowanie masek ochronnych na twarz lub sprzętu medycznego w za wysokich cenach;
  • e-maile lub SMS-y udające, że pochodzą od rządu;
  • e-maile oferujące ubezpieczenie na życie od koronawirusa;
  • ludzie pukający do drzwi i proszący o pieniądze na cele charytatywne.

Jeśli widzisz wiadomości e-mail lub SMS-y dotyczące koronawirusa od nieznanej Ci osoby lub pochodzące z nietypowego adresu e-mail, nie klikaj żadnych linków ani niczego nie kupuj.

Nie podawaj pieniędzy ani danych osobowych nikomu, kogo nie znasz lub komu nie ufasz – na przykład komuś, kto puka do drzwi i oferuje pomoc.

 

To może być oszustwo, jeśli:

 

  • wydaje się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe – na przykład wakacje, które są znacznie tańsze niż można się spodziewać
  • ktoś, kogo nie znasz, niespodziewanie się z tobą skontaktuje
  • poproszono Cię o szybkie przelanie pieniędzy
  • zostałeś poproszony o zapłatę w niecodzienny sposób
  • poproszono Cię o ujawnienie danych osobowych, takich jak hasła lub kody PIN
  • nie otrzymałeś pisemnego potwierdzenia tego, co zostało uzgodnione

Ochrona online

Jeśli kupujesz coś w witrynie, z której wcześniej nie korzystałeś, poświęć kilka minut na sprawdzenie jej przed zakupem. Zacznij od znalezienia warunków handlowych. Adres firmy powinien zawierać nazwę ulicy, a nie tylko numer skrytki pocztowej.

Sprawdź, co ludzie powiedzieli o firmie. Warto szukać recenzji w różnych witrynach – nie polegaj na recenzjach, które firma umieściła we własnej witrynie.

Nie polegaj na kłódce na pasku adresu przeglądarki,  nie gwarantuje ona, że kupujesz od prawdziwej firmy.

Zabezpiecz swoje konta internetowe

Upewnij się, że masz silne hasła do swoich kont e-mail, których nie używasz nigdzie indziej.

Niektóre witryny internetowe umożliwiają dodanie drugiego kroku po zalogowaniu się na konto. Nazywa się to „uwierzytelnianiem dwuskładnikowym”. Utrudnia to oszustom dostęp do Twoich kont.

Jeśli zauważysz podejrzaną aktywność na swoim koncie lub padłeś ofiarą oszustwa, wyślij e-mail na adres [email protected].

 

UDOSTĘPNIJ