Eksportuj Meble do Wielkiej Brytanii

Marie Escaich27/Sep/2016Wiadomości

Wraz z Polsko-Brytyjską Izbą Handlową mamy zaszczyt zaprosić Państwa na seminarium dla producentów mebli, okien i drzwi, materiałów budowlanych i produktów związanych z wyposażeniem wnętrz, którzy zainteresowani są wejściem na rynek brytyjski, które odbędzie się 5 października 2016, o godz. 9:30 w Białymstoku.

Celem spotkania jest wsparcie polskich przedsiębiorców z tych branż w eksporcie produktów do Wielkiej Brytanii, drugiego co do wartości rynku eksportowego dla Polski.
Polski eksport mebli, okien i drzwi, materiałów budowlanych oraz elementów wyposażenia wnętrz do UK rośnie mocno od wielu lat. W zeszłym roku, wartość wysłanych produktów wyniosła 3,3 mld złotych. Pod tym względem, Polska plasuje się na czwartym miejscu w rankingu eksporterów w tej kategorii do Wlk. Brytanii. Przed Polską stoją tylko Chiny, Włochy i Niemcy.

Konsumenci brytyjscy są zamożni ale również wymagający i zróżnicowani, dlatego tak ważne jest, by wiedzieć jak działać na rynku brytyjskim, jak nawiązywać współpracę z kontrahentami i jak przekonać Brytyjczyków do kupowania polskich artykułów. Problemy związane z certyfikatami, kursami walut, logistyką, tłumaczeniem i zawieraniem kontraktów pomiędzy dwoma różnymi systemami prawnymi będą przedmiotem seminarium i zostaną przedstawione w najbardziej praktycznej formie.

Program spotkania:

09:30 – 09:40 Powitanie gości – Urząd Marszałkowski Województwa Podlasia
09:40 – 10:00 Dynamika relacji handlowych między Polską i Wlk. Brytanią; analiza brytyjskiego rynku pod kątem popytu na polskie produkty; usługi handlowe –  Michael Dembinski, Główny Doradca BPCC
10:00 – 10:30 Trendy na brytyjskim rynku
10:30 – 11:30 Studium przypadku – wejście na rynek brytyjski
11:30 – 11:50 Przerwa kawowa
11:50 – 12:10 Kitemark jako brytyjski znak jakości- certyfikacja, atesty- co jest niezbędne, Aneta Sawicka, BSI Group
12:10 – 12:20 Logistyka – polskie meble przekraczają Kanał La Manche – Grupa Raben
12:20 – 12:40 Rozliczenia w handlu zagranicznym i zabezpieczenie ryzyka kursowego dla polskich eksporterów- Jakub Makurat, Ebury
12:40 – 13:00 Jak różnice w systemach prawnych wpływają na umowy handlowe; jak unikać oszustw TBC
13:00 – 13:20 Język angielski w usłudze marketingu dla polskich produktów – David Kennedy, Lacrosse
13:20 – 13:35 Fundusze unijne na badania i rozwój  – UMWP
13:35 – 14:10 Panel dyskusyjny: Marka polska a konsument brytyjski – jak się promować? Z czym się kojarzy ‚Polska’ na brytyjskim rynku? Pytania i komentarze ze sali
14:10 – 15:00 Lunch i networking
15:00 – 17:00 Czas na indywidualnie umówione konsultacje z ekspertami (10 minut na spotkanie)
 

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres marta.chmielewska@bpcc.org.pl do dnia 3 października.

Print