Prognozy walutowe Ebury na parach USD/PLN oraz EUR/USD najbardziej trafne

Kasia Holody15/Jul/2015Analizy walutowe

Prognoza kursu USD/PLN na II kw. br. przygotowana przez Enrique Diaz, analityka Ebury z biura w Londynie, okazała się najbardziej trafną wśród prognoz dostępnych w terminalu Bloomberg. Tak jak zakładał Diaz, kurs dolara wobec złotego kształtuje się obecnie na poziomie 3,76.

Prognoza Ebury dla agencji Bloomberg (para walutowa USD/PLN), 6 lipca 2015, źródło: Bloomberg

USDPLN

Enrique Diaz, który cyklicznie przygotowuje prognozy szerokiego spektrum par walutowych dla Bloomberga, był także jedynym analitykiem, który przewidział kurs EUR/USD w III kw. 2015 r. na poziomie 1,15. – Kiedy w zeszłym roku analitycy prognozowali kurs EUR/USD, wynoszący wtedy 1,37, byliśmy jedyną instytucją finansową z tak niską prognozą. Obecnie kurs wynosi 1,10-1,12 – mówi Jakub Makurat, Dyrektor Generalny Ebury w Polsce.W przypadku założenia scenariusza umocnienia się dolara do euro, a co za tym idzie do złotówki, importerzy płacący za zobowiązania w walucie amerykańskiej powinni rozważyć zabezpieczenie tego ryzyka, przynajmniej w części – dodaje Makurat.

Prognoza walutowa agencji Bloomberg na drugi i trzeci kwartał 2014  oraz na 2015 (para walutowa EUR/USD), opublikowana 15 lipca 2014, źródło: Bloomberg

Bloomberg 2014v2

Enrique Diaz, który w Ebury pełni funkcję Dyrektora ds. Oceny Ryzyka, od wielu lat analizuje globalne rynki finansowe w tym walut wschodzących, co pomaga trafnie prognozować notowania złotego. W ten sposób koncentruje się na tworzeniu strategicznych rozwiązań, które mają na celu ochronę finansów firm przed wahaniami na rynkach walutowych.

Cotygodniowe analizy walutowe Enrique można znaleźć na naszym blogu w poniedziałki: ebury.pl/blog

Print

Autor: Kasia Holody

Marketing Executive w Ebury, absolwentka London School of Economics. Na co dzień zajmuje się projektami dotyczącymi strategii, pozycjonowania i zarządzania marką, oraz działaniami promocyjnymi wspierającymi sprzedaż. Zainteresowana nowymi trendami marketingowymi w sektorze finansowym i zagadnienieniami związanymi z budowaniem marki oraz zachowaniem konsumentów.